Renowacji cennego zabytku podjął się mgr inż. Zbigniew Nowosielski właściciel firmy ZN.SERWIS.SOS w Ptakach, gm. Siennica, rzeczoznawca Biura Rekonstrukcyjno-Technicznego Zabytkowej Inżynierii Pojazdowej. Oddanie samochodu do renowacji 5.08.2021 r. było możliwe dzięki dotacji celowej Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie . W tym roku będą wykonane prace konserwatorsko-restauratorskie podwozia z silnikiem i układem jezdnym. W roku następnym przewidziane są prace konserwatorsko-rekonstrukcyjne zabudowy specjalnej oraz wyposażenia pożarniczego.

Muzeum Pożarnictwa w Kotuniu posiada jedyny zachowany w Polsce kompletny samochód zabudowany w 1951 r. w Sanockiej Fabryce Wagonów „Sanowag” w Sanoku na zakupionym w Anglii podwoziu samochodu ciężarowego Bedford OLBZ . Symbol fabryczny samochodu N-70. Podwozie z silnikiem benzynowym sześciocylindrowym o mocy 72 KM, zostało wykonane w fabryce VAUXHALL MOTORS LTD. UNION. BEDFORD. Samochód osiągał szybkość 65 km/h. Został podarowany do muzeum 18.07.1986 r. przez Komendę Rejonową Straży Pożarnych w Garwolinie. Łącznie Polska zakupiła w 1948 roku  152 podwozia produkcji angielskiej. Zabudowę wykonywano w latach 1949-1951.

Kierunek prac umożliwi doprowadzenie samochodu do pełnej sprawności z dopuszczeniem do ruchu na drogach. W pełni sprawny samochód będzie mógł brać udział w wystawach i pokazach sprzętu zabytkowego.

Tekst i foto: Zbigniew Todorski